پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228525
بساط داعش را جمع مي‌کنيم/ انتقام ما سخت خواهد بود/ قدرت سپاه پشتوانه ديپلماسي ماست/ آمريکا آرزوي بازديد از مراکز نظامي ايران را به گور مي‌‌برد
تاریخ انتشار : 1396/05/22 11:05:29
نمایش : 1886
جانشين فرمانده کل سپاه گفت: اگر يک درخواست در عالم با پاسخ رد مواجه شود و اگر تنها يک آرزو باشد که با آرزوکننده‌اش به گور برود، همين درخواست بازديد امريکايي‌ها از مراکز نظامي ماست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سردار حسين سلامي جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران به منظور بررسي تحولات منطقه، شکست‌هاي تروريست‌هاي تکفيري در سوريه و عراق و نيز تشريح توانمندي‌هاي دفاعي کشور در جهت مقابله با تهديدات فرارو، در برنامه زنده تلويزيوني «نگاه يک» حاضر شد.

سردار سلامي در ابتداي اين گفتگو اظهار داشت: شهادت فرزند برومند ايران اسلامي پاسدار محسن حججي که مظلومانه اما با صلابت، شکوه قامت ملت ايران را در دفاع از ملت سوريه و امنيت ملي کشورمان به نمايش گذاشت را تبريک و تسليت ميگويم.

وي شهيد حججي را تجسم شکوه عظمت ملت ايران عنوان کرد و گفت: خون اين شهيد بزرگوار موج عظيمي از احساسات و عاطفه را در جامعه به راه انداخت و امروز تمام خانواده ها، حججي را عضوي از خود و فرزند برومند ملت ايران مي‌دانند.

سلامي افزود: تا وقتي جواناني با اين شجاعت و رشادت و روحيه که در برابر خطر مانند کوه آرام‌اند، وجود دارند، اين جامعه و ملت ايران هرگز آسيب نخواهند ديد و هيچ دشمني نميتواند بر آنها غلبه کند.

جانشين فرمانده سپاه در تشريح نحوه اسارت و شهادت محسن حججي گفت: شهيد حججي و تعداد ديگري از مدافعان، در پايگاهي در مرز مشترک سوريه و عراق در تنف بودند که داعشي ها با چند خودروي انفجاري به آنها حمله مي‌کنند و نيروهايشان از پشت و از سمت خودي به آنها هجوم مي‌آورند و غافلگير مي‌شوند. تروريست‌ها تعدادي را شهيد و حججي را اسير و بعد به شهادت مي‌رسانند.

سردار سلامي با بيان اينکه نه در اسلام و نه در هيچ منطقي، کشتن اسير قابل توجيه نيست، افزود: اين محصول سياست‌هاي امريکا و انگليس و برخي کشورهاي مرتجع منطقه است تا چهره تسلام را معکوس نشان دهند.

وي تصريح کرد: بزودي با مجاهدتهاي زيادي که مي‌شود، آفتاب عمر داعشي‌ها در حال غروب است و باقيمانده آنها جمع مي‌شود؛ البته آنها خسارتهاي زيادي به اسلام زده‌اند.

جانشين فرمانده سپاه در خصوص اقتدار شهيد حججي در لحظه اسارت گفت: چهره و رفتار او به گونه‌اي بود که در واقع بايد گفت آن فرد داعشي اسير حججي است. اين نشانه ايمان واقعي و تزريق روح مقاومت در يک جامعه است.

سردار سلامي خاطرنشان کرد: به دليل وجود اين جوانان است که ما آرمانهاي بلندمان را دنبال مي‌کنيم. اينها استوانه‌هاي امنيت و اقتدار و آينده و پيشرفت ما هستند و رهبر ما روي اين جوانان حساب مي‌کند و به پشتوانه آنان بر صورت استکبار سيلي مي‌زند.

وي ادامه داد: وقتي که رژيم صهيونيستي سردار شهيد الله دادي و جوانان حزب الله را به شهادت رساند گفتيم انتقام مي‌گيريم و چند روز بعد انتقام گرفتيم، وقتي به مجلس حمله کردند ضربه سنگيني به آنها وارد کرديم و امروز هم اعلام مي‌کنيم که بساط داعشي ها را جمع خواهيم کرد و ضربت شمشير ما بيشتر و سخت تر بر آنها وارد مي‌شود.

جانشين فرمانده سپاه گفت: عملياتهايي که پس از اين انجام مي‌شود بنام اين شهيد (محسن حججي) است.

سردار سلامي گفت: گروهک داعش براي عمليات رواني و ارعاب ملت ايران و در پاسخ به عمليات موشکي ما نيازمند بازيابي خود است و اين ويدئو را پس از خبر شهادت او منتشر کردند تا تاثير رواني مخربي در روحيه ملت ايران بگذارد.

وي گفت: ما بعد از حادثه مجلس، شرايط اطلاعاتي و عملياتي را براي مقابله با اين گروه ها افزايش داديم و امروز نظام اطلاعاتي ما پويا و زنده و مشرف است و نظام عملياتي خود را تغيير آرايش داده و گسترده کرديم.

جانشين فرمانده سپاه تاکيد کرد: ما به هر نوع اقدامي پاسخي بسيار سخت خواهيم داد؛ داعشي‌ها مي‌دانند که پس از حادثه مجلس، چه تعداد از نيروهايشان توسط نيروهاي اطلاعاتي ما منهدم و يا دستگير شدند.

سردار سلامي افزود: پديده داعش و تکفيري ها، محصول مشترک سياست‌هاي امريکا و انگليس و رژيم صهيونيستي و شرکاي منطقه‌اي آنهاست.

وي تصريح کرد: اين گروه که هيچ هويتي نداشت اما بسرعت مسلح شد و آموزش ديد و مرزها براي ورود آنها به سوريه و عراق امن شد.
جانشين فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: امريکايي ها در قبال داعش سياست فريبکارانه را در پيش گرفتند و در ظاهر مخالف آنها هستند ولي در باطن به آنها کمک مي‌کنند. البته نمي‌توانند قبول کنند که داعش به حاکميت برسد چون ميدانند در اين صورت امواج ناامني داعش به اروپا هم مي‌رسد اما نمي‌خواهند هم از بين برود.

سردار سلامي گفت: داعش و تکفيري ها کاملا در دايره منافع امريکا و رژيم صهيونيستي حرکت مي‌کنند اما سرانجام مکر شوم امريکايي ها به خودشان برمي‌گردد و اروپاييها و امريکايي بايد منتظر باشند منافعشان توسط اينها تهديد شود.

وي تصريح کرد: اطلاعات ما و اظهارات ترامپ مي‌گويد که داعش محصول دولت اوباماست و ما اطلاعات دقيق داريم که سيا تجهيزات و تسليحات در اختيار اين گروها قرار داده و صدها فروند هواپيما با تجهيزات از آنها پشتيباني کردند.

جانشين فرمانده سپاه يادآور شد: بين راهبردهاي اعلامي و راهبردهاي عملي تفاوت زيادي وجود دارد.

سردار سلامي افزود: آمريکايي ها از آزادي سخن مي‌گويند اما همه دستگاهاي شکنجه دنيا را آنها توليد مي‌کنند. مي‌گويند مخالف سلاح هسته اي هستند اما تنها آنها از اين سلاح در دنيا استفاده کرده‌اند.

وي در خصوص اوضاع منطقه نيز گفت: راهبرد امريکايي ها در مناطق مختلف، توليد معماي امنيتي است. آنها دنبال ايجاد موازنه قدرت هستند يعني تهديداتي را ايجاد مي‌کنند و به کشورهاي ديگر مي‌گويند که بايد خودشان را در مقابل اين تهديدات بالا بکشند تا
فضا از اين طريق براي گسترش خودشان ايجاد شود.

جانشين فرمانده سپاه افزود: الان هم تهديد کره شمالي را خيلي برجسته مي‌کنند تا کره جنوبي و کشورهاي اين منطقه را تحت تاثير قرار بدهند و سيطره خودشان را در آنجا گسترش دهند.

سردار سلامي تصريح کرد: در خصوص منطقه ما هم، ايران را بعنوان تهديد براي کشورهاي منطقه مطرح مي‌کنند تا به بهانه موازنه قدرت، سيطره پيدا کنند.

وي خطاب به سران آل سعود هم گفت: آنها بايد بدانند که با قراردادهاي چند ميلياردي، موازنه قدرت ايجاد نمي‌شود. ظرفيت اين کشورها بسيار محدود است و اين تسليحات نمي‌تواند قدرت ايجاد کند. آيا عربستان توانست در جنگ با يمني ها که بسيار ضعيف و فاقد امکانات هستند، موفق باشد؟

جانشين فرمانده سپاه افزود: هرچقدر عربستان تانک بيشتري وارد يمن کند، اين تانک ها هستند که آسيب بيشتري مي‌بينند نه يمني‌ها. اين تانکها تا فردي با اراده و ايمان پشت آن نباشد تبديل به يک هدف راحت خواهد شد.

سردار سلامي در خصوص ادعاي نزديک شدن پهپاد ايراني به هواپيماي آمريکايي در خليج فارس گفت: من از مقامات امريکا به شکل رسمي نشنيدم و از نيروهاي خودمان هم چيزي نشنيدم. اينها بيشتر فضاسازي رواني است.

وي تاکيد کرد: البته پهپادهاي ما همواره در مرزها و در خليج فارس تمام فعل و انفعالات نيروهاي فرامنطقه‌اي را رصد مي‌کنند.

جانشين فرمانده سپاه گفت: ما با تمام توان از استقلال و تماميت ارزي خود دفاع مي‌کنيم و پهپادهاي اطلاعاتي ما تمام تحرکات در خليج فارس و درياي عمان را رصد ميکنند و اگر امريکايي ها نظرشان اين است که ما از اين کار دست برداريم، بهتر است نظرشان را عوض کنند.

سردار سلامي خاطرنشان کرد: اگر در خليج فارس تهديدي صورت بگيرد انرژي از اين منطقه ديگر به هيچکس نمي‌رسد و دومينوي سياسي شکل خواهد گرفت و بقاياي رژيم هاي ناکارآمد وابسته به امريکا به خطر ميفتد و امواج اين درگيري از مرزهاي کشورهاي حاشيه خليج فارس فراتر خواهد رفت و فقط مختص به اين منطقه نخواهد بود.

وي ادامه داد: جنگ در خليج فارس سيال خواهد بود و تمام مناطق حامل منافع آنها (آمريکايي‌ها) را در برمي‌گيرد و قطعا يک سمت آن نيز به سوي رژيم صهيونيستي خواهد رفت.

جانشين فرمانده سپاه گفت: امروز استوانه هاي قدرتي شکل گرفته که مي‌تواند رژيم صهيونيستي را با خطر جدي روبرو کند.

سردار سلامي افزود: حزب الله امروز قابل مقايسه با جنگ ٣٣ روزه نيست. امروز حزب الله مي‌تواند چند برابر ظرفيت رژيم صهيونيستي را از بين ببرد.

وي تصريح کرد: با توجه به حضور چند ساله حزب الله در سوريه و نبرد با تکفيري ها، امروز جنگ با صهيونيستها براي حزب الله آسان است و هر جنگي در منطقه قطعا به نابودي رژيم صهيونيستي مي انجامد.

جانشين فرمانده سپاه گفت: استراتژي و راهبرد اصلي امريکا، اجتناب از جنگ است چون مي‌دانند هر جنگي چقدر منافع آنها را با تهديد مواجه خواهد کرد.

سردار سلامي ادامه داد: اينکه امريکايي ها در خليج فارس از نزديک شدن شناورهاي ما دستپاچه مي‌شوند به همين دليل است. امريکايي ها پس از دستگيري تفنگدارتنشان توسط سپاه، از ديدن رزمندگان و شناورهاي ما نگران و دستپاچه مي‌شوند.

وي اظهار داشت: اينها (آمريکايي‌ها) وقتي مي‌خواهند سپاه را تحريم کنند، بايد سپاه را تهديدآميز نشان دهند و عمليات‌هاي رواني آنها در اين جهت است.

جانشين فرمانده سپاه گفت: اساس راهبرد امريکايي در مقابل ايران برجام نيست. آنها يک مواجهه چند بعدي با ايران را در دستور کار دارند که از ابتداي انقلاب ثابت بوده و يکي از ابعاد آن، جهت اقتصادي تحت عنوان تحريم است و راهبرد ديگر تلاش براي خلع سلاح ايران براي جلوگيري از واکنش سريع است.

سلامي گفت: جهت ديگر آنها، استراتژي پوش‌بک و استراتژي عقب ران و مهار نفوذ ايران و جهت ديگر، انزواي ايران است.

وي افزود: آنها معتقدند که محور اصلي همه اين جهات، رهبري و سپاه است. آنها مي‌دانند که اگر تحريم موثر نيست، دليلش اقدامات سازندگي سپاه و پيشرفتهاي جوانان ماست. سپاه توانسته تدبير نظام در معادلات منطقه اي را عملياتي کند.

جانشين فرمانده سپاه با بيان اينکه سپاه تا حدود زيادي قدرت سياست خارجي ما را مي‌سازد، گفت: کمک ما به جبهه مقاومت، قدرت چانه زني و تاثير جهاني ما را بالا مي‌برد.

سردار سلامي با تاکيد بر اينکه قدرت ما پشتوانه ديپلماسي ماست، تصريح کرد: دولتمردان و مردان سياست خارجي بهتر از ما مي‌دانند که ديپلماسي و سياست خارجي بدون پشتوانه قدرت نظامي تاثيري ندارد.

وي با بيان اينکه دشمنان ما جز قدرت نظامي چيزي نمي‌فهمند، افزود: از دولتمردان و مردان سياست خارجي انتظار داريم کاملا به اين قدرت نظامي لينک بشوند.

جانشين فرمانده سپاه گفت: امريکا همه تهديدش در عرصه عمليات رواني است و نمي‌تواند تهديدي براي ما باشد.

سلامي افزود: ما انتظار داريم انسجام و اتحاد قدرتمندي که وجود هم دارد، ادامه داشته باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص بازديد آمريکايي‌ها و غربي‌ها از پايگاه‌هاي نظامي ايران گفت: هم ملت بزرگ ايران و هم امريکا و هم جهان بداند اگر يک درخواست در عالم با پاسخ رد مواجه شود و اگر تنها يک آرزو باشد که با آرزو کننده اش به گور برود، همين درخواست بازديد امريکايي ها از مراکز نظامي ماست.

جانشين فرمانده سپاه با بيان اينکه درب پادگانهاي ما فقط بروي ملت ايران باز است، افزود: امريکايي‌ها اصلا نبايد به خود اجازه دهند راجع به ايران صحبت کنند. اگر مي‌خواهند پادگاني را ببيند پادگانهاي امريکا را ببيند.

سلامي گفت: هرگز اجازه نمي‌دهيم اين موضوع حتي در مخيله آنها هم خطور کند و حرف زيادي بزنند.

وي ادامه داد: هيچ زماني نبوده که امريکا از تمام توانش براي جلوگيري از پيشرفت ايران دست بردارد و هيچوقت توان جنگ عليه ايران را نداشتند وگرنه يک لحظه هم صبر نمي‌کردند. امريکايي ها محاسبه‌گر هستند و مي‌دانند دامنه قدرت ايران کجاست.

جانشين فرمانده سپاه تاکيد کرد: واکنش ما به تحريم امريکا، افزايش شتاب‌دار قدرت دفاعي با شيبي بسيار بيشتر خواهد بود.

سردار سلامي گفت: موشک هاي ما آنقدر زياد است و نرخ توليد موشک‌هايمان آنقدر بالاست که در ذخيره سازي آنها با مشکل مکان مواجهيم.

وي تصريح کرد: مسئوليت ما، مسدود کردن راه‌هاي غلبه دشمن و باز کردن راه هاي غلبه بر دشمن است.

جانشين فرمانده سپاه اظهار داشت: امريکايي ها نظام و ملت ايران را مي‌شناسند و مي‌دانند عامل امنيت اين نظام، رهبري و ملت هستند و مردم در صف‌هاي انتخابات رياست جمهوري پاسخ تيلرسون (وزير خارجه آمريکا) را داده اند. آيا اين ملت اجازه ايجاد چالش براي اين نظام را به کسي مي‌دهند؟ امکان ندارد.

سردار سلامي گفت: همانطور که اسلاف تيلرسون و ترامپ آرزوي تغيير نظام ما را به گور بردند، بايد بدانند که اينها هم اشتباه مي‌کنند و نام نظام ايران بزرگتر از دهان آنهاست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: راهبرد نفوذ چه فردي و چه جرياني دستور کار امريکايي ها و ديگران در ابعاد مختلف است و نهادهاي اطلاعاتي کشور هم با اين موضوع برخورد کرده و مي‌کنند و امريکا هم بدنبال آزادي برخي از اين افراد است.

جانشين فرمانده سپاه گفت: برخي از جريانات سياسي، عامدانه يا ناآگاهانه پژواک صداي بيگانه هستند و در شرايط جنگ، يک نيروي نظامي مثل سپاه را که تمام قد در برابر استکبار ايستاده، تضعيف مي کنند و ممکن است برخي از افراد سياسي هم در اين جريان قرار بگيرند.

سلامي افزود: متاسفانه ما اينها را مي‌بينيم. اين افراد بايد مراقب و زمان شناس باشند. آيا سپاه تا الان غير از فداکاري براي ملت اقدامي کرده است؟

وي در پايان تاکيد کرد: سپاه اجازه نفوذ نخواهد داد و با هيچکس معامله نمي کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html